Entebbe

14 november 2023 - Entebbe, Oeganda

Terug in Entebbe, de cirkel is rond. En alles doetut nog en alles is er nog, qua geld en goederen, op wat kledingstukken na die ik her en der achtergelaten heb. En in de laatste twee dagen is de transport bingokaart ook nog vol gegaan!

Vanuit Kisoro gevlogen naar Entebbe. Spectaculair mooie vlucht in een Cesna voor elf personen. Helaas, wat mij betreft althans, was het een directe vlucht, dus geen extra stop op een andere afgelegen airstrip. Maar evengoed vijf kwartier opgevouwen gezeten direct achter de piloot, met schitterend uitzicht op Lake Mutanda en de bergen tussen Kisoro en Kabale.

Gisteren bij de ochtendwandeling ook vervoer over het water meegepikt, met een tochtje over Lake Victoria tussen Nakiwogo en Buwaya. Heen met een kleine boot, voor ongeduldige mensen die niet op de gratis ferry willen wachten en terug met de ferry. In Buwaya alleen maar wat rondgewandeld. Beetje druilerig weer, maar o zo groen en rustig ruraal.

En vandaag maar weer eens naar de Zoo. Die bleek enorm opgeknapt sinds vorige keer. Vernieuwde hokken, nieuwe beesten, nieuwe wc's. Een loslopende deBrazza aap (kan ook weer afgevinkt worden). En zowaar twee nieuwe shoebills, in een tijdelijk onderkomen. De gekste vogel ter wereld. Na de luns nog wat geshopt en nu hangen tot het diner en het vertrek naar het vliegveld voor de nachtvlucht. En dan kan ik morgen weer gewoon achter het bureau, zien wat er op het toneel gebeurt!

1. Willemijn:
    Goeie reis!
  2. Henny:
    14 november 2023
    Toch wel een beetje voor me gescoord,hè ? Goede reis, tot horens orgen !
  3. Henny:
    14 november 2023
    Beetje moet beestje zijn, natuurlijk !
  4. Henny:
    14 november 2023
    Toch wel beestje voor m e gescoord, hè ? Goede reis !
  5. Hans en Emilie:
    14 november 2023
    Nog even en het zit er weer op,toch nog mooie laatste dagen.Mooie foto's, prachtig uitzicht. Bedankt voor de verhalen.Welkom thuis
    Groetjes van ons.
  6. Alex:
    14 november 2023
    Wat een mooi reisverhaal en prachtige foto’s.