Bwindi 2

7 november 2023 - Bwindi Impenetrable National Park, Oeganda

Een dag met meer van hetzelfde. Schitterende zonsopkomst boven het oerwoud, stevig ontbijt. Klaar voor een nieuwe wandeling. Maar de hotelbaas wilde me niet laten gaan zonder begeleiding. Dus er werd een jongen uit de buurt opgetrommeld om als gids mee te lopen. Vond ik aanvankelijk jammer, vooral omdat we dezelfde vallei als gisteren ingingen, maar het bleek uiteindelijk toch leuk. Hij was redelijk praatgraag en verstaanbaar, en we liepen veel verder dan gisteren, dieper de bergen in, de stroom langs het park volgend. Overal akkers, koeien en geiten, mensen aan het werk op de velden. Er werden vooral 'Irish potatoes' verbouwd. Geen idee wat voor patatters dat zijn. Op de terugweg begon het te betrekken en op het moment dat we de lodge bereikten barste de regen los. En ik kon meteen aan de spaghetti.

De rest van de middag 'huiswerk' gedaan met nog wat hoofdstukken van Dian Fossey. Ik weet nu dat ik vooral niet moet wegrennen als een gorilla aanvalt

Vanavond gedineerd met twee Duitsers die vanochtend de tracking gedaan hadden. Ze hebben niet te veel verklapt, maar het was de moeite waard. En je komt gegarandeerd doorweekt terug. Half zeven ontbijt, lunspakket mee en hopelijk met andere toeries meerijden naar het startpunt......