Kosten nog moeite.....

10 maart 2022 - Kaabong District, Oeganda

Met een biertje in de hand, onder een rieten dak, uitkijken over Kidepo National Park, kan het decadente? Voor veel mensen waarschijnlijk wel, maar voor mij is dit de ultieme luxe. Ik laat de infinity pools graag over aan anderen. Na een jaar van plannen en verplaatsen heb ik mijn doel bereikt, het mooiste wildpark, volgens velen, van Oeganda. Het begon al met de luxe van een eigen auto om hier te komen. Dat was anders echt een enorm ingewikkelde en ongetwijfeld slopende onderneming geweest. De route was prachtig, de Toyota comfi, de muziek hard. Nog voor Kotido renden de struisvogels de weg al over. Het landschap was prachtig, met ondanks de droogte overal kleine kraal-dorpjes en grazende vee. En verrassend veel shades of green in de begroeiing.

De Kidepo Savannah Lodge ligt op een heuvel, 20 kilometer voorbij de laatste nederzetting van enige omvang. Met uitzicht op de Kidepo Vallei dus. Ik heb een eigen luxe tent met solar buiten does en toiletterette. De  chauffeur en ik konden meteen aanschuiven voor de luns. Ik zit hier geheel all-inclusive, iets anders is eigenlijk niet mogelijk. Bij de baas ook meteen de wild-afspraken gemaakt: morgen in de ochtend en avond een gamedrive en overmorgen een tocht te voet. Dat schijnt ook op verantwoorde wijze te kunnen.... En de rest van de dag een beetje hangen en van het uitzicht genieten. In je eentje betaal je voor alles uiteraard de hoofdprijs, maar zoals de mastercard het zo fijn blijft zeggen sommige ervaringen zijn onbetaalbaar.

1. Henny:
    10 maart 2022
    Dat klinkt allemaal geweldig! Fijn dat de reis goed is verlopen... hopelijk zie je morgen veel wild ! We zijn benieuwd !!
  2. Hans en Emilie:
    10 maart 2022
    Tjonge,dat is allemaal niet verkeerd, geniet ervan.