Pool party in Kitgum

13 maart 2022 - Kitgum, Oeganda

Gelukkig had de ranger meer verstand van giraffes, want zijn belofte als touroperator kwam hij niet na. Met de afgesproken tijd nam ik het al niet zo nauw, maar het was de vraag of er überhaupt een auto zou verschijnen vanochtend. De hotelbaas had er in ieder geval niet veel vertrouwen in. En terecht, want na wat rondbellen bleek de ranger nog zijn roes aan het uitslapen. De hotelbaas was gelukkig doortastend en wist een busje voor me te ritselen in Karenga, het dichtstbijzijnde dorp. Dus om 12 uur kon ik ook daadwerkelijk on the road. Wel nog fijn de hele ochtend van het uitzicht op Kidepo kunnen genieten dus. De chauffeur was niet spraakzaam maar wel een enorme daredevil. Hij scheurde over de rode zandwegen of zijn leven er vanaf hing. En misschien was dat ook wel zo. Prachtige tocht weer. Door dichtbegroeid bergachtig gebied, dat langzaam vlakker en droger werd en dichter bevolkt. De route Kitgum in voerde direct langs de budget hoteltip van de LP, dus daar ben ik maar meteen ingedoken. Enige tandjes terug op het gebied van comfort, om het voorzichtig uit te drukken. Een soort India déjà vu. Het kaarsje met pakje lucifers op de tafel zegt genoeg denk ik. Kitgum blijkt verder weer een soort Western stadje. Veel zaken gesloten, vanwege de zondag neem ik aan. Om te lunzen naar het meest luxe hotel aan de rand van de stad gegaan. Daar klonk een enorme teringherrie. Bleek er een heuse dj te draaien bij het hele kleine zwembad. Gelukkig kon er ook gegeten worden, dus dat werd een curry met stevige beat. Vanavond waag ik me daar maar weer heen voor het diner. En wellicht ook wat WiFi om dit bericht weer de wereld in te sturen.

En ja, de dj was er nog steeds en het werd weer een curry en er was wifi 😊